Mit érdemes tudni a B4 vitaminról?

b4 vitamin

b4 vitamin

b4 vitamin

A B4 vitamint más néven folsavnak vagy adeninnek nevezzük.  A B vitamin család többi tagjához hasonlóan vízben oldódik. A fölösleget a máj tárolja, illetve a B12 vitamin segítségével noradrenalin képződik belőle.

Miben segíti a szervezetet?

 Fő feladatai közé tartozik az ingerek továbbítása az idegrendszerben. Vagyis ő gondoskodik olyan pozitív érzelmek továbbításáról, mint az öröm, a jó közérzet, a büszkeség a bátorság stb. Teljes hatékonyságát azonban csak a B vitamincsalád másik tagjával, a B 12-vel tudja kifejteni. Ezen kívül szerepet játszik a vörös vérsejt képződésben, és tőle függ a vörös vértestek színe is. Segíti a gyomor megfelelő működését, hozzájárul a bélrendszer és a száj nyálkahártyájának épségéhez. DNS tároló funkciója miatt fontos szerepe van a nukleinsavak felépítésénél. De segít ételmérgezés esetén is, és fokozza az étvágyat.

Hiánybetegségek:

 Hiánya esetén vészes vérszegénység alakulhat ki, ugyanis a vérsejtek minden típusának száma csökken. A B4 vitamin hiányában a haj megőszül, fáradtság, szorongás, nyugtalanságérzés, levertség, depresszió de akár szórakozottság tünetei is jelentkezhetnek. Egyes esetekben emésztési zavarok vagy alvászavarok is jelentkezhetnek.

Kinek van szüksége fokozott B4 vitamin bevitelre?

 Várandós nőknek, mivel segíti a sejtosztódást, és a terhesség korai szakaszában a magzat gerincoszlopának kifejlődéséhez szükséges. Ellenkező esetben nyitott gerinc rendellenesség alakulhat ki. Szoptatós kismamáknak is fokozott bevitele ajánlott, mivel segíti a tejképzést. Vérszegények, étvágytalanságban szenvedők szintén emeljék a napi B4 vitamin adagjukat.

Miben található?

 Tojás sárgája, teljes kiőrlésű gabonafélék, búzacsíra, saláta, brokkoli, lencse, paraj, máj, szójabab, sárgarépa, tök, avokádó, sárgabarack, rozsliszt, élesztő.

b4 vitamin

b4 vitamin

 

Ajánlott napi mennyiség:

 Kortól és nemtől is függ, de átlagban napi 100 – 150 mcg ajánlott. Szoptatás, terhesség, nehéz fizikai munka, stressz, dohányzás és alkoholfogyasztás esetén a napi bevitelt emelni ajánlott.

A B4 vitamin ellenségei:

 Elpusztítja a fény, a hő, de akár a hosszabb ideig tartó tárolás vagy az ételkészítési eljárások is. 

Túladagolható-e?

 Nem. A fölösleget a máj tárolja, vagy a vizelettel illetve a bőrön át az izzadtsággal távozik a szervezetből.

 

 

 

 

Summary
B4 vitamin - Elraktározza a DNS-t, és bátorságot ad!
Article Name
B4 vitamin - Elraktározza a DNS-t, és bátorságot ad!
Description
A B4 vitamin hiányában a haj megőszül, fáradtság, szorongás, nyugtalanságérzés, levertség, depresszió de akár szórakozottság tünetei is jelentkezhetnek. Egyes esetekben emésztési zavarok vagy alvászavarok is jelentkezhetnek.
Author

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.